قبل از خرید فن کویل چه کاری باید انجام بدهیم

مرجعی معرفی جدیدترین و بهترین گوشی های موبایل

قبل از خرید فن کویل چه کاری باید انجام بدهیم

۵۷ بازديد
فن کویل همانطور که میدانید نقش بسیار مهمی در تهویه مطبوع دارد و امروزه از این دستگاه در پروژه های مختلف با مقیاس های مختلف استفاده میشود و شما برای اینکه به نتیجه خوبی برسید نیاز دارید تا بدانید قبل از خرید فن کویل باید به چه نکاتی توجه کنید که در این بخش سعی داریم با در اختیار قرار دادن اطلاعاتی که با تجربه بدست آمده شما را با این روند یعنی خرید فن کویل آشنا کنیم تا شما بتوانید یک فن کویل مناسب را برای خود خریداری کنید پس تا انتها با نواب همراه باشید.

نوع فن کویل مورد استفاده

یکی از نکات مهمی که در خرید فن کوئل باید به آن توجه کنید مدل دستگاه است. فن کویل‌ها  در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. انواع fancoil در سیستم تهویه مطبوع عبارتند از: فن کویل سقفی، فن کویل زمینی، فن کویل دیواری و فن کویل کانالی. مدل فن کویلباید بر اساس فضایی که دستگاه در آن نصب می شود انتخاب شود.

بهتر است نوع فن کویل را با مشاوره یک متخصص در این زمینه انتخاب کنید.

صدای فن کویل

سطح صدای فن کویل یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید دستگاه باید به آن توجه کرد. فاکتور سطح صدا و نویز سیستم سرمایشی و گرمایشی فاکتور مهمی در هنگام خرید فن کویل است. مدل های سقفی توکار معمولاً نسبت به سایر واحدها سر و صدای کمتری دارند.

هر چه فشار استاتیکی خروجی دستگاه بیشتر باشد، سطح صدا نیز بالاتر است. مدل های سقفی توکار که در بازار وجود دارد معمولا فشاری معادل 12 و 30 پاسکال دارند. برخی از دستگاه هایی که قدرت 30 پاسکال دارند باد بیشتری دارند. به همین دلیل در حین کار صدای بیشتری تولید می کنند.

ظرفیت دستگاه

محاسبات بار گرمایشی و سرمایشی باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. اندازه گیری ظرفیت یک پروژه کار مهمی است زیرا به عوامل زیادی مانند آب و هوا، جهت نور خورشید، متر مربع، ارتفاع سقف و تعداد در و پنجره، تعداد افراد و غیره بستگی دارد. این عوامل توسط مهندسان طراح در نظر گرفته شده و توسط نرم افزار محاسبه می شود.

انواع فن کویل

وظیفه فن تهویه در واحدهای فن کویل این است که هوا را روی کویل حرکت داده و هوا را به حرکت درآورد. فن ها انواع مختلفی دارند و هر کدام مزایا و معایبی دارند که با توجه به نوع کاربرد فن کویل ها انتخاب خواهند شد.

فن ها معمولا با فشار کم (30 پاسکال) و فشار بالا (120 پاسکال) برای فن کویل های کانالی تولید می شوند و نیروی فن توسط یک موتور الکتریکی تولید می شود که دارای تغییرات زیادی است.

بهتر است فن سانتریفیوژ مورد استفاده در فن کویل ها تعادل دینامیکی را در طول مدت طولانی کار حفظ کند که در این حالت حجم تهویه مورد نیاز فن کویل را به طور کامل تری تامین می کند. اما اگر این فن از مواد پلی آمید مرغوب ساخته شود قیمت نهایی یونیت فن کویل کمتر خواهد بود. استفاده از فن های غیر فلزی برای مناطقی که زمستان های سرد دارند و دمای آب سیستم گرمایش مرکزی آنها در زمستان حدود 80 درجه سانتیگراد است انتخاب درستی نیست، زیرا این دما در دراز مدت ممکن است باعث تغییر شکل فن غیرفلزی شود. نزدیک سیم پیچ آب را گرم کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با شاخص های اساسی انتخاب و خرید فن کویل آشنا کنیم ولی میدانیم که بهترین راهکار اینست که حتما و بودن شک سعی کنید که با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا در نهایت با بررسی تخصصی تمام فاکتورها بتواند شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کند و بتوانید بهترین انتخاب و مقرون به صرفه ترین خرید را داشته باشید.
ولی برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است راهنمای جامع نکات مهم قبل از خرید فن کویل را مطالعه کنید.
امیدوارم از مطالعه این راهنما لذت برده باشید.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.