فروش چیلر با بهترین قیمت

مرجعی معرفی جدیدترین و بهترین گوشی های موبایل

فروش چیلر با بهترین قیمت

۶۹ بازديد

تعریف چیلر

این محصول فروش چیلر با بهترین قیمت در واقع حرارت را از مایع (معمولاً آب) بر اساس سیکل تبرید تراکم بخار و یا جذبی می‌زداید و معمولاً به صورت سیکل و درون یک مبدل حرارتی جریان دارد. جالب است بدانید که به عنوان یک محصول جانبی مهم، حرارتی که از مایع جذب شده که باید به محیط خارج دفع شود را می توان برای کارایی‌های بالاتر برای مقاصد گرمایی استفاده نمود.  همچنین نگرانی‌هایی در مورد طراحی و انتخاب چیلرها وجود دارد که این نگرانی‌ها شامل، کارایی، بازده، آسیب پذیری‌های محیطی و تعمیر و نگهداری است.

کاربرد چیلر

عموما در دو قسمت تهویه مطبوع و صنعتی کاربرد دارد.

انواع چیلر
چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی و چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی باعث ایجاد برودت و سرما می‌شوند.

چیلر تراکمی


با عبور بخار با سرعت در یک مسیر هوای کندانسور مکیده می‌شود. خلاء در کندانسور به علت تبدیل بخار به آب و اختلاف حجم بین بخار و اب ایجاد می‌گردد.

انواع چیلر تراکمی

 

چیلر های تراکمی به دو دسته  آب خنک و هوا خنک تقسیم می شوند.

به علاوه چیلر های تراکمی بر اساس نوع کمپرسور به چهار دسته اسکرال،اسکرو،پیستونی و سانتریفیوژ  و بر اساس نوع کندانسور ب دو دسته  تراکمی آب خنک و تراکمی هوا خنک تقسیم می شوند.

چیلر سانتریفیوژ: گونه ای چیلر های تراکمی بوده که دارای کمپرسور سانترفیوژ می باشد و ظرفیت آن بین 90 تا 2000 تن تبرید است. این نوع چیلر نیز در دو نوع آب خنک و هوا خنک موجود است.

چیلر جذبی

در چیلرهای جذبی از جذب کننده (Absorber) و مولد حرارتی (ژنراتور)  بجای کمپرسور برخلاف چیلرهای تراکمی استفاده می‌گردد. عمومی ترین خنک کننده در چیلرهای ابزوربشن سیستم برمید لیتیم (لیتیوم برماید) است. در این سیستم، در قسمت جذب کننده ، بخار آب توسط لیتیوم برماید غلیظ جذب شده و در قسمت مولد حرارتی، آب بر اثر حرارت تبدیل به بخار می‌شود. بخار آب در کندانسور که دارای فشار ۱/۰ اتمسفر است به حالت مایع در می‌آید و سپس در خنک کننده که تحت فشار ۰۱/۰ اتمسفر دوباره به بخار تبدیل می‌گردد و آب برای اینکه تبخیر گردد گرمای نهان خود را از محیط خنک کننده می‌گیرد و باعث ایجاد برودت می‌گردد سپس بخار آب ایجاد شده در خنک کننده به جذب کننده منتقل می‌گردد و دوباره این چرخه تکرار می‌شود.

از چیلر جذبی در ایران استفاده صحیح نمی شود زیرا از گاز شهری به علت ارزان بودن برای روشن کردن آن استفاده میشود.چیلر جذبی در دنیا یعنی استفاده از تلفات حرارتی و در ایران بیشتر هدر دادن منابع طبیعی می باشد.

انواع چیلر جذبی

  • گروه تک اثره (Single effect)
  • گروه دو اثره (Double effect)

همانطور که قبل تر اشاره شد چیلرها بر اساس شکل خنک شدن ماده مبرد است که به سه دسته آب خنک، هوا خنک و تبخیری نیز تقسیم بندی می‌شوند. حال برای مشاهده توضیحات این دسته از چیلرها اشاره ای هم به آنان می نمائیم.

همچنین اول بر اساس انرژی مورد نیاز برای راه اندازی سیکل جذبی، دوم بر اساس سیستم آب و آمونیاک یا از آب و لیتیوم بروماید و سوم بر اساس تک اثره یا دو اثره عمل کردن سیستم می باشد. به طور کلی چیلر های جذبی از انرژی حرارتی و چیلرهای تراکمی از انرژی الکتریکی، بعنوان منبع برای سر مایش استفاده می کنند.

 مهم ترین مزایای چیلر جذبی نسبت به چیلر های تراکمی

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی
  2. صرفه جویی در هزینه تجهیزات برق اضطراری
  3. صرفه جویی در هزینه خدمات برق
  4. صرفه جویی در هزینه اولیه مورد نیاز برای دیگ ها
  5. بهبود راندمان دیگ ها در تابستان
  6. بازگشت سرمایه گذاری اولیه
  7. کاهش یافتن صدا و ارتعاشات
  8. حذف مخاطرات زیست محیطی ناشی از مبردهای مضر
  9. کاهش تولید گازهای گلخانه ای و آلاینده ها
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.