لنزهای تماسی برای چشم‌های خشک

مرجعی معرفی جدیدترین و بهترین گوشی های موبایل

لنزهای تماسی برای چشم‌های خشک

۶۷ بازديد

لنزهای تماسی برای چشم‌های خشک:

این عدسی‌ها ساخته‌شده‌اند تا خطر بیماری خشکی چشم را کاهش دهند و یا مانع ایجاد آن شوند.

 

لنزهای تماسی رنگی:

بسیاری از انواع لنز‌هایی که در بالا در مورد آن توضیح داده شد در رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند تا هنگام استفاده از آن‌ها رنگ چشم طبیعی شما حفظ شود و یا در صورت تمایل بتوانید رنگ چشم خود را عوض کنید.

 

لنزهای مخصوص نمایش (Special-effect lenses):

این عدسی‌ها با نام‌های دیگری مثل لنزهای تئاتری و یا لنزهای مخصوص گریم نیز شناخته می‌شوند. این نوع عدسی‌ها رنگ چشم شمارا چند درجه بیشتر می‌کنند و باعث می‌شوند شما مانند یک گربه، خون‌آشام و یا هر شخصیت دیگری غیر انسان شوید.

 

لنزهای پروستتیک (Prosthetic lenses):

از لنزهای رنگی نیز می‌توان برای اهداف پزشکی استفاده کرد. لنزهای پروستتیک، لنزهای ممتاز و نرمی هستند که برای چشم‌هایی که توسط آسیب یا بیماری دچار اختلال شده‌اند، طراحی‌شده‌اند تا این اختلال را پوشش دهند و چشم را مانند یک‌چشم سالم نشان دهند.

 

لنزهای طبی (Custom lenses):

اگر هیچ‌یک از انواع لنزها برای چشم شما مناسب نباشد و چشم شما آن را نپذیرد، می‌توانید از لنزهای سفارشی استفاده کنید که برای شخص شما و مطابق با سایز چشم شما و بیماری‌های آن ساخته می‌شود.

 

لنزهای مهارکننده فرابنفش (UV-inhibiting lenses):

این عدسی‌ها لنزهای نرمی هستند که به محافظت از چشم در برابر اشعه فرابنفش خورشید که باعث ایجاد بیماری آب‌مروارید و دیگر بیماری‌ها می‌شود، کمک می‌کنند. قابل‌ذکر است که چون این لنز‌ها تمام سطح چشم را نمی‌پوشانند، هنوز هم هنگام خروج از خانه باید از عینک‌های مهارکننده فرابنفش (UV-blocking sunglasses) برای حفاظت بهتر در برابر اشعه فرابنفش استفاده کرد.

 

لنزهای اسکلرال (Scleral lenses):

این لنز‌ها، نوعی از لنزهای GP با قطر بزرگ هستند که برای درمان بیماری قرنیه مخروطی (بیماری‌ای ارثی که موجب برآمدگی قرنیه و گاهی کوری می‌شود) و دیگر اختلالات مربوط به قرنیه و همچنین پیرچشمی را طراحی شده‌اند.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.