نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy A70

مرجعی معرفی جدیدترین و بهترین گوشی های موبایل

نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy A70

۶۰۳ بازديد
سامسونگ با تلفن‌ های هوشمند سری A جدیدش حمله‌ای همه جانبه به موبایل‌ های میان رده را کلید زده است. این دستگاه ها با مدل‌ های متعدد تمام بازه‌ های قیمتی این قسمت بازار را هدف قرار داده‌اند؛ از گلکسی A10 گرفته که رده پایینی را نشانه رفته تا A80 که با فاصله کمی نسبت به قلمرو پرچمداران حرکت می کند. در این مقاله قصد بررسی گلکسی A70 را داریم، میان رده‌ای که با صفحه نمایش بزرگ سوپر امولد، دوربین چندگانه، حسگر اثر انگشت زیر صفحه، باتری بزرگ و سخت افزاری قوی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بررسی طراحی Galaxy A70


-  164.3 در 76.7 در 7.9 میلی متر
-  183 گرم
-  بریدگی قطره ای
-  پورت USB-C
-  جک هدفون
-  اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اوپتیکال
اگر کمی A50 را بزرگتر کنید، به Galaxy A70 خواهید رسید. طراحی کلی این محصول کاملا شبیه به A50 و A30 است. بدیهی است که سامسونگ قصد دارد یک زبان طراحی واحد را معرفی و رایج کند ولی استفاده از متریال با کیفیت، میتواند کمک زیادی به افزایش کیفیت کلی ساخت میان رده های گران قیمت کند. 

بررسی نمایشگر Galaxy A70


ویژگی ها:
-  7 اینچ
-  Full HD+
-  نسبت تصویر 20:9
-  پنل Super AMOLED
مثل سایر اعضای سری A، گلکسی A70 هم از یک پنل Super AMOLED استفاده میکند. این نمایشگر بزرگ، جذاب و به حدی روشن است که میتوان به راحتی از تماشای ویدیو با آن لذت برد. چه یک سریال  باشد چه یک بازی محبوب، المان های مختلف به زیبایی در نمایشگر به نمایش در می آیند و تجربه لذت بخشی ایجاد میکنند. این دستگاه از Widevine L1 پشتیبانی میکند، بنابراین کاربر میتواند محتوای مورد علاقه اش را با کیفیت عالی استریم کند.

بررسی عملکرد سخت افزاری Galaxy A70


 

-  چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 675
-  6 گیگابایت رم
-  پردازنده گرافیکی Adreno 612
-  128 گیگابایت حافظه داخلی
-  پشتیبانی از کارت حافظه microSD
Galaxy A70 هم به جرگه اسمارت فون های بهره مند از اسنپدراگون 675 پیوسته است. در تست هایی که از چیپست انجام شد، متوجه شدیم که تعادل بسیار خوبی بین عملکرد و مصرف باتری در این دستگاه وجود دارد. 
اسنپدراگون 675 یک پردازنده هشت هسته ای است که شش هسته اش از نوع Cortex A55 و کم مصرف است. دو هسته Cortex A76 قدرت پردازشی که نیاز دارید را فراهم میکنند. این پردازنده در Redmi Note 7 Pro و Vivo V15 Pro هم استفاده شده است. با اینکه پردازنده از پس اغلب وظایف سنگین بر می آید ولی Adreno 612 چندان قوی نیست. این پردازنده گاهی از Adreno 616 همراه اسنپدراگون 710 عقب میماند. به عنوان مثال، اجرای بازی با پردازنده دومی، کمی روان تر است. 
حافظه داخلی دستگاه هم 128 گیگابایت است که 108 گیگابایت در دسترس کاربر قرار میگیرد. خوشبختانه حافظه دستگاه میتواند با کارت حافظه خارجی افزایش یابد. این میان رده همچنین به طور همزمان از دو سیمکارت نانو هم پشتیبانی میکن که هر دو میتوانند از نوع VoLTE باشند. در مقایسه با A50، این دستگاه کیفیت آنتن دهی بیشتری داشت و تماس ها از هر دو طرف واضح بودند
عملکرد روزانه Galaxy A70 هم عالی است. کمپانی در بهینه سازی نرم افزار بسیار عالی عمل کرده است. با توجه به یکسان بودن پردازنده و حافظه رم، این دستگاه توانست Redmi Note 7 Pro را تست عملکرد روان نرم افزار شکست دهد. انیمیشن ها و اپ بسیار روان باز و اجرا میشوند و در استفاده عادی از رابط کاربری هیچ لِگی دیده نشد. مولتی تسکینگ هم به خوبی انجام شد و مشکلی برای دستگاه پیش نیامد.

بررسی باتری Galaxy A70

یکی از فایده های استفاده از نمایشگر بزرگ، امکان قرار دادن باتری بزرگتر است. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی Galaxy A70 به راحتی یک روز کامل کاربر را همراهی میکند. اگر استفاده خیلی سنگینی از آن نکنید، حتی میتوانید دو روز کامل هم از آن استفاده کنید. در تست های انجام شده، مدت زمان روشن ماندن نمایشگر تا خالی شدن باتری حدود 7 ساعت بود که برای نمایشگری به این بزرگی کاملاً مناسب است. 
شارژ کردن دستگاه هم بسیار ساده و سریع است. Galaxy A70 اولین محصول سامسونگ است که با شارژر سریع 25 واتی عرضه میشود. با اینکه سرعت شارژ به اندازه VOOC یا Dash نیست، ولی با اینحال میتواند گنجایش باتری را در کمتر از دو ساعت از صفر به صد رساند.

بررسی کیفیت دوربین Galaxy A70

-  لنز اصلی 32 مگاپیکسلی با درجه دیافراگم f/1.7
-  سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه ای
-  سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسلی
-  دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی
در اسمارت فون های میان رده های پریمیوم، بهبود بخشیدن به قابلیت های تصویر برداری اولین کاری است که هر کمپانی میکند. البته استفاده از سخت افزار بهتر همیشه به معنی کسب نتایج بهتر نیست. 

درست مثل تصاویر ثبت شده با A50، دوربین A70 هم برای روشن تر کردن عکس ها، بیش از حد نور به تصویر داده است. در نور کافی روز، جزئیات به خوبی ثبت میشوند ولی به راحتی میتوان هایلایت های بیش از حد را تشخیص داد.

جمع بندی


Galaxy A70 یکی از جامع ترین محصولاتی است که در حال حاضر میتوانید از سامسونگ خریداری کنید. ممکن است بهترین قدرت پردازش را نداشته باشد و یا دوربین آن توان رقابت با بهترین های بازار را نداشته باشد، ولی با خرید این محصول میتوانید مخلوطی از کارایی و قابل اطمینان بودن را به دست آوردید.
این محصولی است که میتوانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید. در مدتی که از آن استفاده کردیم، هیچ لگ یا خللی در اجرای روان اپ ها ندیدیم و به راحتی میتوانستیم هر بازی سنگین و با کیفیتی را بدون مشکل با آن اجرا کنیم. باتری عظیم 4500 میلی آمپر ساعتی آن میتواند به راحتی یک روز کاربر را همراهی کند. نمایشگر بزرگ آن گزینه ای عالی برای کاربرانی است که به دنبال محتوای مالتی مدیا هستند و مدت زمان زیادی را صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی میکنند. 
طراحی دستگاه بسیار زیبا است و با اینکه برای دوری از خراشیدگی بهتر است از کیس استفاده کنید ولی بدنه پلاستیکی به این معناست که دستگاه در برابر ضربه و سقوط مقاومت تر از شیشه است
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.